Gelişime açık alanlar
Bu yıl bir ilk. Kısıtlı zaman da arka planda gerçekten çok zor işler yaptık. Bu yüzden biliyoruz ki bir çok eksik ve hata göreceksiniz. Gelişime açık gördüğünüz alanları, hataları, eksikleri bizimle bu başlık altında paylaşırsanız 2009′da bunları gidermek için elimizden geleni yaparız.
Not: Arada bir şurası da çok güzel olmuş derseniz, bizde seviniriz hani. :)
Etiketler: eksikler, gelişime açık alanlar, hatalar
21 Nisan 2008, 09:47 tarihinde.
Oylama sonuçlarının online takip edilmesi çok çok güzel olurdu, bu konuda bi çalışma yapılırsa süper olacak.
21 Nisan 2008, 09:49 tarihinde.
Sürpriz olması için bunu bilerek göstermedik, sanırım göstermeyizde =)
21 Nisan 2008, 09:56 tarihinde.
Maximum heyecan diyorsunuz :):):)
21 Nisan 2008, 10:21 tarihinde.
Heyecan bitsin yazacağım.. Şu an düşünecek takatim yok :)
21 Nisan 2008, 10:57 tarihinde.
evettt bende baya zorluklarla katılabildim , milliyet blogun entegrasyon sorununda dolayı ama yardımınız ve iyi niyetin,z için çok teşekkür ederim:) bence şimdilik herşey harika gidiyor gibi…sadece şey, kişisel kategorisinde 250 ye yakın blog vardır herhalde millet coşmuş:) ellerinize sağlık..
21 Nisan 2008, 11:41 tarihinde.
Selam Eray
Oy vermek için giriş yaptığımızda daha önceden oy verdiğimiz bloglar seçili gelirse iyi olur. Çünkü bir seferde tüm kategorileri değerlendirmek gerçekten zor. Tekrar oy vermek için geldiğimizde en azından hangi bloglara oy verdiğimi görmek isterim.
Selamlar
21 Nisan 2008, 11:45 tarihinde.
bahtsız juliyet blogger’da devam etmene sevindim. yeri gelmişken wordpress.com’a geçmelesin :)
durmak yok yazmaya devam :)
21 Nisan 2008, 11:47 tarihinde.
Oylama ile ilgili aklıma takılan bir kaç şey var.
1- iş yerindeki arkadaşlar oy kullandığında sonuçta aynı ip üstünden gidecek bu oylar. Büyük bir yerde çalışıyorsanız ve oy vermek isteyen arkadaşlarınız varsa, bunun hile olup olmadığı nasıl anlaşılacak?
2- evde modemini resetleyip resetleyip, üstüne cookie lerini de temizliye temizleyliye farklı maillerden kendisine oy verecek cengaverler nasıl tespit edilebilecek?
21 Nisan 2008, 12:33 tarihinde.
çağtay kim ne yaparsa yapsın kendini üst sıralara çıkarmak için birileri mutlaka bir şeyler yapar bunun da önüne geçilmez ama basit önlemler alınmıştır mutlaka . Eray abi öyle dedi. o yüzden hilenin az da olsa karışacağı düşüncesindeyim …
21 Nisan 2008, 14:46 tarihinde.
Birinciler bunların arasından çıkacak zaten. Hiç güvenmiyorum bu sisteme ve buradan çıkacak birincileri ciddiye almayacağım. Ama yine de bir girişimdir, belki ilerleyen yıllarda daha güvenilir sistemlerle daha iyi şeyler yapmayı başarırsınız.
Bir de anlamadığım blogların katılıp katılmayacağına kim karar veriyor. Bir dostumun resim blogu olmasına rağmen alınmadı. Sadece resimlerden oluşuyor diye mi? Acaba blog denilen meretin içinde illa ki yazı mı olmalı? Sizin blog tanımınız nedir? Eğer ki halk oylamasıysa buna siz neden karar verdiniz? vs. vs
Görüldüğü ve görüleceği üzere yoğun suistimal ve kayırma altında verilecek blog ödülleri ile karşı karşıyayız. Bir özentiyle tamamen Türk usulü alelacele yapılmış bir sistemle yola çıkılmış. Katılacaklara kimin karar verdiği muamma… Internet teknolojilerinden biraz anlayanın kolayca mükerrer oy kullanabileceği aşikar. Çevresi olanın yüksek oy alacağı ve bunun da ne kadar tanıdığın varsa o kadar iyisin anlamına geldiği su götürmez…
Anti parantez, bu oluşumda yer alan kişilerin blogları da yarışıyor mu acaba? Eğer yarışıyor ise bu ne kadar etik? Aslında sorulacak çok soru var. Ama benim vaktim yok.
Sonuç olarak amatör bir girişim. Üzerinde çalışılmadan yaptık oldu mantığıyla kısa sürede ortaya çıkarılmış ciddiyetten yoksun bir oluşum. İleriki yıllarda eğer bu organizasyon kalırsa daha profesyonel bir ekip tarafından daha uzun zaman dilimi içinde planlanmalı ve üretilmeli.
Saygılar
21 Nisan 2008, 16:11 tarihinde.
Önizleme ekranında SONRAKİ - ÖNCEKİ olsaydı ve önizleme yaparak geçiş yapılsaydı ( Katagorilerdeki gibi ) güzel olabilirdi …
21 Nisan 2008, 17:22 tarihinde.
Ödüller içerisinde sıralanmış (bazı) kategorilerdeki (bazı) bloglar yanlış yerde duruyor, sanki. Birkaç tane kişisel içerikli blog, farklı kategorilerde kendisine yer bulmuş. Bunlara bakılırsa, kategorileri yalnızca adaylar belirlemiş. Halbuki, yöneticiler müdahale etmesi gerekirdi.
Gözüme çarpan tek eksiklik bu. Gerisi şahane!
21 Nisan 2008, 17:26 tarihinde.
unuttum bi’ de, şu ödüller kpss sınavı ile aynı gün açıklansa keşke,, çifte bayram yapardım :)
21 Nisan 2008, 21:01 tarihinde.
İncele ve oy ver! sayfasında, incelemeye ve bloglar arasında gezinmeye üstteki frameden devam edilebilir. Tekrar geri dönmeye gerek kalmaz.
21 Nisan 2008, 21:09 tarihinde.
- Oy verme alanına girildiğinde kategoriler için birde açılır menü konabilir. Kategoriler arası atlama yapabilmek için.
- Oy verme alanına girerken, direk üye girişi istemek yerine, oy verme esnasında giriş yapması ve kayıt olması istenebilir. Böylece Ziyaret edilen site sayısı artar, oy vermese bile bilinirlik yükselir.
Tabi bir sürü şey eklenebilir, değiştirilebilir. İnsanların hayalleri istekleri bitmez. Kısa sürede bu kadar çalışmayı yapmanız, sizi yakından takip eden biri olarak beni çok etkiledi. Elinizde yeterli zaman olsa kim bilir neler çıkar. Emeğinize sağlık. Bizler için bu çalışmayı yaptığınız içinde Teşekkürler.
21 Nisan 2008, 22:42 tarihinde.
Daha önce söylenmiş ama bir de ben değineyim, blog geçişleri zor olmuş. Sonraki, Önceki gibi bağlantılarla daha “ergonomik” hale getirilebilirdi. Küçük bir ajax eklentisiyle hangi kategoride oy kullanıldıysa o kategori için bir uyarı ve tekrar oy kullanma denemesi yapılmaması sağlanabilirdi. Zira bir defa oy kullandım diyelim, ardından tekrar kullanmaya kalkınca tüm sayfa tekrar bir gidip geliyor, ardından bir mesaj kutusu “oy kullanmışsınız” gibi bir ibare… Göze pek hitap etmediği gibi oylamayı da bence biraz zorlaştırmış.
Bir de (biliyorum pek çok kişi sinirlenecek buna ama dayanamadım); bu yazıda “Kısıtlı zaman da” yazmışsınız. “da” hangi da? ;)
22 Nisan 2008, 09:53 tarihinde.
güzel olmuş :)
22 Nisan 2008, 22:54 tarihinde.
Oylama sonuçlarının online takip edememek acıkcası hiç bir zevk vermiyor. Bir defa girdim oyumu verdim cıktım ve dahada blog ödülleri sitesine girmedim. halbuki her an her saat kimler cekişiyor izlemek zevkli olurdu. Bu hem seffaf bir yarısma olurdu. sonraları birileri cıkıp zaten belirlenmiş bir yarısma gibi apsuk laflara gebe olmamak için şeffaf olmanızı isterdim. Ha vardır bir bildiğiniz o ayrı mesele… Yarısma dediğin canlı izlenir. Banttan izlenen her sey bayar
23 Nisan 2008, 17:07 tarihinde.
Elinize sağlık herşey çok güzel.
24 Nisan 2008, 13:50 tarihinde.
“Ödüller yakında açıklanacaktır” ifadesindeki “yakında” kelimesinin dibini eşelemek lazım. Bence oylama bitmeden bunun da açıklanması lazım..
25 Nisan 2008, 21:07 tarihinde.
sms ile oy kullanımı…
26 Nisan 2008, 19:06 tarihinde.
Üyeliğin kolay olması nedeniyle oylama bence biraz dengesiz olucak. Atıyorum adam kafeye gider gmailden mailini alır kayıt olup oy verir ve bunu her cafeye gidişinde yapar. Mail olayının önüne ciddilik açısından bence TC kimlik benzeri sadece bir insanın kullanabileceği bir sistemle çözüme ulaşır. Diye düşünüyorum..
26 Nisan 2008, 19:07 tarihinde.
Ve söylemeden geçmek istemiyorum. Ödüllerin açıklanması gecikti. bence
27 Nisan 2008, 09:44 tarihinde.
@umut
şu anda askerdeyim ve blog ödüllerinin 12 nisan’dan önceki aşamalarında elimden geldiğince ben de eray’a destek oldum ve adaylık konusundaki konuşmalarımız sonucunda işin içinde olan kişilerin blog ödüllerine aday olmayacağına karar verildi bu bloglar arasında benim iki bloğum, erayın bloğu, burcunun bloğu şu anda aklıma gelenler, tam listeyi eray biliyor,:)
bir de “Çevresi olanın yüksek oy alacağı ve bunun da ne kadar tanıdığın varsa o kadar iyisin anlamına geldiği su götürmez…” demişsin. Blog ödülleri zaten çevresine fikirlerini en çok benimsetebilenlerin kazanacağı bir yarışma değil mi? Bir kişinin çevresinin geniş olmasında, yazılarını çok kişinin okumasında kötü olan ne var anlamıyorum. Bunun dışında sistemi kötü niyetle kullanmaya çalışacaklar elbette olacaktır ama bunun da minimumda olması için Bloglama ekibi elinden gelen azami gayreti gösterecektir ve kurallar arasında da bloglamanın kötü niyeti tespit edilen blogları diskalifiye etme hakkı mevcuttur. Sen böyle bir şeye şahit olursan iletişim formuyla bildirebilirsin.
Askerde olmasaydım blogların elenme sürecinde ben de yer alacaktım ve eleme kriterleri sadece katılım şartlarında belirtilenle sınırlı olacaktı, arkadaşının bloğu gözden kaçmış olabilir bunun için iletişim formunu kullanmış mı acaba?
Bir de “bir arkadaşımın bloğu” demen yerine linki vermeni tercih ederdim ki gerçekten dediğin gibi bir durum var mı görelim.
gaziemirden sevgiler saygılar
şafak karanlık:)
29 Nisan 2008, 12:34 tarihinde.
Bu zamana kadar ödüllerin açıklanmaması yarışma açısından iyi olmadığı kanaatindeyim. Saçma sapan insanların üzerinizden prim yapmasına neden oluyorsunuz. Konuya ilişkin ortalıkta spam mailler dönüyor.
29 Nisan 2008, 20:29 tarihinde.
Evet banada bir tane geldi. Hem mail olarak hemde siteme yorum olarak.. Şahsen bu sisteme önem verdiğim için dikkate almadım ancak dikkate alanlar olacaktır ve bu bir dezavantajdır.
29 Nisan 2008, 23:43 tarihinde.
madem geleneksel olacak bu yarışma naçizane birkaç önerim olacaktır.
sadece blog yazarlarının girdiği, çıktığı ve oyladığı bir strateji geliştirmemeniz gerektiğine inanıyorum - ki bu durumun bir strateji olmadığını da biliyorum :) - ……
kaba bir deyişle benim annem de siteye dahil olup oy kullanabilmeli ve bu da ancak “‘blog’ nedir, ne değildir?” sorularının internet kullanıcıları nezdinde bir ’soru’ olmaktan çıkarılarak başarılır.
ayrıca yarışmayı organize edenlerin de gözlerinden kaçırmamaları gereken en önemli nokta ise “herhangi bir bloglama yazılımı (bloggin’ platform) kullanmak ‘blogger’ olmak demek değildir.” olmalıdır.
yarışmaya dahil olabilmiş aslen blog olmayan ama wordpress veya blogger kullanan minimum 20 site sayabilirim.
saymalı mıyım acaba?
kızmayın düzeyli eleştiri yapıyorum şurada :)
30 Nisan 2008, 17:44 tarihinde.
İnsanlar blogodullerinin açıklanmamasını artık deyim yerindeyse makaraya vuruyor.Blogodullerini yıpratmak isteyenler banada mesaj attı bir kişide değil 10 larca mail ve yorum alıyorum blogodullerine kayıt oluyorsunuz ve mail’leriniz spammer lara satılıyor bu dolandırıcılağa karşı gelin falan tabiki ben buna inanmıyorum ve Eray bey’e de söledim her zaman blogodulleri gibi organizasyonların ülkemizde olması gerekli.
01 Mayıs 2008, 01:55 tarihinde.
Elinize sağlık, ilk oldu ama bayağı güzel oldu. Yukarıdaki bazı beyler abartsa da, benim de Gelecek yıl için birkaç mütevazi önerim olacak elbet :)
1- Öncelikle umarım Microsoft seneye de Blog Ödülleri’ni destekler. Bu sponsorluğun bu kadar katılımda, tanıtım da çok büyük bir payı var.
2- Ödüller kesinlikle yarışmadan önce açıklanmalı. Gerçi bunun gelecek sene şimdiki gibi olmayacağına eminim.
3- Kategoriler daha iyi filtrelenmeli, uygun olmayan bloglar kabul edilmemeli. Az önce oy verme işlemimi gerçekleştirdim. Bir kategoride bir bloga oy verdim, benzer konudaki farklı bir blogu başka kategoride gördüm. Ayrıca kalitenin korunması için bence kesinlikle belli kriterler konulmalı, bloglar ona göre kabul edilmeli.
4- Kayıt işlemi için daha çok zaman verilmeli. Aceleye gelmemeli. Sonradan uzadı-uzamadı tartışmaları yapılmamalı.
5- Ve en önemlisi: Oy verme sistemi geliştirilmeli. Kesinlikle çok farklı kişilerden oluşan bir jüri olmalı. Şu anki oylama sistemi o kadar kolay ki, çok popüler blogların gönderdiği trafik bile onların birinci olmalarını sağlayabilir. Ki bu olacak diye sanıyorum. Sanırım birincileri şimdiden takip edebilir birçok kişi.
Herşeye rağmen, şimdiden mükemmel bir organizasyon oldu. Hepinizin eline sağlık!
01 Mayıs 2008, 11:04 tarihinde.
Çağatay selam,
Kayıtlar ve oylama sırasında bir çok mesaj aldık, “blogum yok, ben oy veremez miyim?” diye.
Hayır, blog okuyucularının blogları olmak zorunda değil. Eğer sadece yazarlar arasında oylama yapılsa, bunun doğru sonuçlar vermeyeceğini düşünüyorum. Sonuçta eğer okuyucu blogunuzu bi kere ziyaret edip bir daha gelmiyorsa okuyucunuz değildir. Okuyucunuz olmayan birinin oy vermek zahmetine gireceğini düşünmüyoruz. Ancak sürekli okuyucular severek takip ediyorlarsa oy vereceklerdir mutlaka.
Blog yazılımları ile ilgili ne demek istediğini anlamadım. :)
Şimdi anladım, :) Evet dediğine katılıyorum ama bunların blog olmadıklarına nasıl karar verebiliriz.
Caner, çok teşekkürler.
Muhammet selam,
Evet umarız seneye de Microsoft ile birlikte çalışabiliriz.
Kategorileri belirlemede Blograzzi’den faydalandık ancak bunu çok geniş bir yelpazeye almamız bu ilk deneyimde sıkıntı yaratacaktı, bu yüzden daha kontrol edilebilir kategoriler belirlemeye çalıştık. Seneye kategori sayısını arttırmayı düşünüyoruz. Tabi içerik ve kategori uyumu konusunda da çok daha hassas çalışacağız.
Seneye hazırlıklarımız çok daha erken başlayacak bu yüzden süre konusunda sıkıntı çekmeyeceğimizi düşünüyoruz.
Oylama konusuna gelince sanırım en çok düşünülen nokta burası oldu.
Popüler blogların neden popüler olduğuna bakmak gerekiyor sanırım ilk başta. Benim vereceğim cevap, bloglarına özen gösteriyor olmaları, dolayısıyla sık sık gönderi yapmaları ve sohbetlere katılıyor olmalarıdır.
Eğer yarışan bloglar arasında magazin ünlüleri olsaydı evet katılabilirdik ama böyle bir durum söz konusu değil. Yani o popülariteyi blogger kendi başarmıştır.
Eğer blogları incelerken tasarım, alt yapı gibi kalemleri de inceleseydik evet bir jüri gerekirdi muhakkak. Ama içerik değerlendirmesinin %100 jüri tarafından yapılmasının doğru olmadığını düşünüyoruz. Kesin olmamakla birlikte seneye belki bir jüri oluşturup, örneğin %70 halk oyu, %30 jüri oyu gibi bir puanlamaya da gidebiliriz.
Yukarıda bize yaptığınız tüm öneriler için çok çok teşekkürler. Bunların hepsini to-do’ya aldık. Seneye yeni sistemle ilgili önerilerinizi yine bekliyor olacağız.
01 Mayıs 2008, 23:17 tarihinde.
Baştan beri yapılan yorumları okudum. Yorumların bir kısmı sistemin işleyişi yani işin teknik yönü ile, bir kısmı da organizasyon ile ilgili. Sistemin teknik sorunları biraz daha çalışılarak kolayca halledilebilir. Fakat organizasyondaki sorunlar biraz daha önemli. Özellikle baştan beri çeşitli karalamalara da neden olan ödüllerin açıklanmaması meselesi…
Bir yarışma/organizasyon düzenlediğinizde ya da sponsor olduğunuzda o etkinliğin getirisini veya götürüsünü de üstlenmiş oluyorsunuz. Bence bu organizasyonda ödüller ilgili bir takım endişeler varsa ve bunlar yüksek sesle dile getirilir hale gelmişse organize edenlerin ve sponsorların bir an önce bu durumla ilgilenmesi gerekiyor.
Microsoft, yarışmanın ana sponsoru olarak, dereceye giren adaylara adının büyüklüğüne yaraşır hediyeler muhakkak ki hazırlamıştır. Ancak bu ödüllerin neden hala açıklanmadığını ben de dahil olmak üzere hiçkimse anlayabilmiş değil. Ödüllerin açıklanmaması, heyecanı yükseltmek adına izlenen bir yol olabilir mi? Çünkü Microsoftun büyük bir çoğunluğu direkt olarak hedef kitlesi olan bir topluluktan - yani Türk blog küresinden - kötü not almayı göze alacağını zannetmiyorum.
Bu noktada biraz daha derine inip, geçen sene düzenlenen Blog Konferansı ile ilgili yazıları araştırdım. Bildiğimiz gibi o konferansın da ana sponsoru Microsoft’tu. Söz konusu bu yazılarda, Microsoft’un ana sponsor olarak konferansa katkılarının ne olduğu sorgulanmış. Bu da gösteriyor ki Microsoft bir önceki organizasyonda da eleştirilere neden olan bazı hatalar yapmış. İşte bu açıdan, benzer hataların tekrarlanmayıp, bilhassa ödüller ile ilgili konunun bir an önce açıklığa kavuşturulmasını temmeni ediyorum.
03 Mayıs 2008, 04:43 tarihinde.
Eray selam,
Benim bahsettiğim siteden haberi olan herkesin üye olup oy vermesinden ziyade Türkiye için amme hizmeti yapmanız gerektiğiydi. (Geç kalınmış bir hareket olarak söylemiyorum)
Mesela;
Benim annem çoğunlukla Google kullanır ve aradığı konularda sonuç döndüren siteler de şayet blog ise okur ama okuduğunun blog olduğunu bilmez. Yani asıl mesele anne, babalara blog kavramını aşılamak. Bu da ancak yarışmaya dahil olmuş sitelerin de yardımıyla gerçek olur. Yarışmacıların “Madem bu yazıyı beğendin, ee hadi oyla bakalım.” bağlantı, link, telkin ve bannerlarıyla olmaz.
Bir de çok ciddi bir moderasyon sorunu olmuş. Evet üzülerek söylüyorum. :)
Yarışmanın adı Blog Ödülleri olmasına rağmen yarışanlar içinde en büyük kalabalığı ‘blog’ olmayan websiteleri oluşturuyor.
Bu yarışmanın bir adım olduğunu biliyorum, inanın sadece yardımcı olabilmek amacım. Kötü bir niyetim yok yani ayrıca çok da iyi bir insanımdır. :)
“Evet dediğine katılıyorum ama bunların blog olmadıklarına nasıl karar verebiliriz.”
Sadece okuyarak :) Arada çok ince ve sinir bozucu bir çizgi olduğunun da farkındayım ama insan “Ama” demeden de edemiyor.
Teşekkürler